Worship Together

Communicatieadvies, website, social media, communicatiemiddelen

Onderscheidend?

In 2017 is Worship Together van start gegaan. Worship Together is een worshipband in Zwolle dat een aantal avonden per jaar een worshipavond organiseert. Dat is natuurlijk prachtig, maar er bestaan al best veel worshipbands in Zwolle en omgeving. Dus dat roept gelijk de vraag op: wat maakt deze band verschillend van andere worshipbands? Inmiddels is Worship Together een paar jaar actief en de worshipavonden trekken honderden bezoekers per keer. Hoe kwam dit succes tot stand?

Aanvulling op huidige aanbod

We hebben een analyse gemaakt van de huidige markt en constateren dat er drie punten waren waarop Worship Together een aanvulling kan zijn binnen de huidige worshipbands. Worship Together is onderscheidend op het genre muziek dat de band aanbiedt, de plek die band creëert en de doelgroep waar de band zich op richt. 

 

 

Pijler 1

Worship Together biedt een ander genre muziek aan dan bestaande worshipbands in Zwolle.

Pijler 2

Worship Together wil een ontspannen plek creëren waar ontmoeting mogelijk is.

Pijler 3

De avonden zijn gericht op een brede doelgroep. Kerkelijke achtergrond is hierbij niet belangrijk.

Strategie en middelen

Het is duidelijk waar we ons op gaan richten, maar hoe gaan we dat doen?  We gaan een community creëren door de fanstrategie toe te passen. Dat wil zeggen dat de fans van Worship Together uiteindelijk ambassadeurs worden voor de stichting en op die manier nieuwe fans aanspreken. De pijlers die genoemd zijn moeten duidelijk naar voren komen in de communicatie. Om het verhaal van de stichting duidelijk naar voren te brengen, is het van belang dat de uitingen ‘transparant’ en ‘uitnodigend’ zijn. Om dit consistent door te voeren, is een huisstijl erg belangrijk. Deze huisstijl vormt de basis voor alle communicatiemiddelen die Worship Together inzet. Na een doelgroepenonderzoek zijn de juiste communicatiemiddelen bepaald en zijn deze ingezet: 

 

Website

Een website is vandaag de dag essentieel: potentiële klanten kunnen hier alle informatie vinden en zich ook eenvoudig verzoekjes aanvragen. De website is overzichtelijk en strak vormgegeven in de juiste huisstijl. De Tone of Voice is persoonlijk en uitnodigend.

Socials

Om transparant en uitnodigend te zijn, zijn socials onmisbaar! Voor Worship Together wordt gebruik gemaakt van Facebook, waar eenvoudig een evenement gemaakt kan worden van de volgende worshipavond. Daarnaast worden beelden van de avond en de voorbereiding daarvan gedeeld op Facebook en Instagram.

Print

Een groot gedeelte van de doelgroep van Worship Together gaat naar een kerk. Om hen te bereiken werkt een poster ophangen in die kerken erg goed! Daarnaast wordt er aan het einde van de worshipavond een flyer uitgedeeld met de setlist i.c.m de aankomende data.

Evaluatie en bijsturen

Tijd om de strategie nogmaals te bekijken en waar nodig bij te sturen. We kunnen concluderen dat de volgers van Worship Together online ook echte ‘fans’ geworden zijn. Uit zichzelf delen zij informatie over de worshipavonden in hun omgeving, zonder dat dit aan het gevraagd is. Een mooie vorm van free publicity! In verband met COVID-19 kon de Worship Together XL 2020 niet doorgaan. Deze avond hebben we omgedacht tot een Worship Together XS, die online aangeboden is. Het aanbieden van online worship viel heel goed in de smaak bij de doelgroep! Door de vele positieve reacties op deze video en het bereik daarvan, zullen er in de toekomst meer van deze video’s gemaakt worden. 

 

Wil jij dit ook?

Laten we starten met ondernemen

Laat hier je gegevens achter en wij nemen z.s.m. contact met je op. 

Vrijblijvend aanmelden Starten met ondernemen
Denk aan de volgende vragen: Ben je al gestart? Wat voor dienst/product ga je aanbieden? Wat is je ervaring op het gebied van ondernemen?